петък, 4 януари 2013 г.

Отговори на Бяло цвете


Използвам момента и аз да се включа с отговори. Млада съм по дух и на години, особено откакто започнах “обратното броене” !  Омъжена съм за най-прекрасния за мен мъж, разбира се и аз съм най-подходящата половинка за него!   Имаме си две прекрасни дечица – какичка и малко братче.

Най-много обичам да пия планински чай с една добра доза мед в него. Алкохолните напитки не ме привличат, с изключение на шампанското. А относно хапването,...ами всичко от домашната градина ми е слабост, независимо дали шия или не! И всичко домашно приготвено ми харесва, няма значение сладко или солено. Тук, където се намирам, всичко има вкус на пластмаса. И много се радвам, че в нашата Родина все още има хора, които с желание се грижат за градинките си и които си спомнят и практикуват рецептите на бабите си. Аз в кухнята все още се уча, старая се, но ми е доста трудно понякога. Смятам обаче, че някак с дружни семейни усилия ще измислим и приготвим нещо за моето другарче. Дори и да се понарОни през дългия път, надявам се да си остане вкусно.

Предпочитаната ми техника за шиене са хиксчетата и комбинациите между тях. Едно време шиех само гобленов бод, защото не знаех друго, а по-късно пък си въобразявах, че не шия правилно хиксчетата. Сега не ми се докосва друго. Пробвах и мънистата – много ми харесаха, много са ефектни отблизо.

Относно помощните средства – не понасям да шия с гергеф, трудно ми е. Понякога, за големи гоблени ползвам рамки. Имам си няколко, но ми върви бавно и с тях. Получих подарък страхотна лампа за шиене, но нямам удобно кътче, което да си е лично мое и съм си я поставила в хола, зад купата с плодове. Не давам да ми я докосва никой, но и аз все още не я употребявам по предназначение.   Схемите си ги копирам и винаги си драскам по копието. В най-скоро време очаквам да ми донесат едно приспособление - вид тежест за притискане на схемичката, докато шия, да не ми се мести насам-натам. Ще ви се похваля задължително. Иглите ги сменям често, удобни са ми по-малки и по-тънки. Конците си държа в малки наелонови пликчета с етикети и съответно в кутии, според марката. Но една от мечтите ми е да отделя най-после достатъчно време и да си направя каталог за DMC, защото ми е много нужен, а това което съм си свалила от интернет не винаги ми помага. 

От фирмите за гоблени съм шила най-различни и май всичко ми харесва. Всички са си конкуренти и се стараят да привлекат клиента. От самите дизайни много ми допадат на Риолис, Вервако и  Дименшънс. Обичам и големи и малки гоблени. Напоследък нямам време за големите и те отлежават, защото все ми се иска да направя нещо за някой и не мога да се концентрирам изцяло. От конците ме устройва почти всичко – DMC, Anchor, Ариадна, Мадейра, Любица, Казанлъшките мулинета,но...не и Пъпетс. Най-много обичам да шия върху Аида 16 и Аида 14, независимо от производителя. Нови техники обичам да изпробвам, но докато децата спят,   , имам предвид - дребни и чупливи неща, като мъниста, звънчета, стъкалца.
Ето тук можете да разгледате и изработените от мен неща: http://whiteflower.snimka.bg/tapestries/ushiti-gobleni.645083.26021414

На последния въпрос ще отговоря, че ми липсват момичетата, които пишеха/пишат в темата и са участвали/участваха редовно в томболите. Иска ми се те да преодолеят вътрешните си бариери, независимо от какво са били породени, и да обърнат внимание само на хубавите си спомени, които да им дадат стимул отново да се присъединят към нас.   Защото само хубавите неща заслужават внимание! А това ми се струва, че ще стане отново една прекрасна празнична томбола! 

1 коментар:

  1. Вече нямам нужда от жив каталог на DМС, защото получих подарък от най-близките ми хора - цялата гама. Не съм и предполагала, че е такова удобство да си има човек всеки необходим цвят под ръка, наместо да ровичка непрестанно из кутиики и пликченца и да сравнява нюанси и марки конци. Разбира се оттук следва, че лека полека измествам конците си от пликчетата върху картончета....И с изненада установих, че така заемат по-малко място! Трябвало е много по-рано да се замисля за това. :)
    И още нещо - написала съм какво обичам да си хапвам, но не съм допълнила, че никак не ми допада натуралният черен шоколад.
    Ако се сетя още нещо да ви споделя ще допълвам отново.
    Приятно бродиране на всички!

    ОтговорИзтриване